فروشگاه دوربین مدار بسته – آی پی
دوربین مدار بسته، دزدگیر، سیستم حفاظتی
گیت هوشمند، اعلام هشدار، آی پی و تجهیزات شبکه
امنیتی و کامپیوتر:
8058 5566 021
درب اتوماتیک:
2386 8865 021
همکاران :
5229 291 0912
تلگرام:
505 95 75 0938
کانال تلگرام:
0000000
آموزش اکسس3 اکسس کاستیها و اشکالات خود را بر طرف نموده است.
آموزش اکسس3Reviewed by آموزش اکسس3 on Mar 1Rating: 5.0آموزش اکسس3آموزش اکسس3 اکسس کاستیها و اشکالات خود را بر طرف نموده است.

آموزش اکسس۳

آموزش اکسس

آموزش اکسس

به طروق زیر می‌توان فیلدها را از قسمت Field List به گزینه Field در قسمت Design Gerid انتقال داد:
۱٫ انتخاب فیلد با عمل
Drag & Drop
۲٫ انتخاب فیلد و عمل دابل کلیک روی فیلد
۳٫ انتخاب گزینه
Field و زدن حرف اول
۴٫ توسط *میتوان همه فیلدها به پایین منتقل کرد که نتیجه آن در زمان اجرا مشخص می‌شود.
۵٫ انتخاب عنوان جدول و استفاده از
Drag & Drop

Table : مشخص کننده نام جدول
Sort : مرتب کردن به صورت صعودی و یا نزولی
Show :امکان فعال یا عدم فعال بودن فیلد
Criteria :امکان شرط گذاری توسط این قسمت فراهم می‌شود.از عملگرها و شروط ذکر شده در Validation Rule برای این قسمت می‌توان استفاده نمود.
Or :شرط یا

تعریف نحوه شرط گذاری بر اساس نوع داده‌ها:

Text :مقدار متنی را وارد می‌نماییم.امکان استفاده از دو کارکتر عام *,? امکان پذیر می‌باشد.
Number,Currency :مقدار عددی را وارد می‌نماییم.
Date/Time :مقدار تاریخ/ زمان را وارد می‌نماییم.
مثال:۱۱/۲/۲۰۰۲ عکس‌العمل برنامه#۱۱/۲/۲۰۰۲#
اگر در قسمت Criteria بنویسیم Null برنامه Is”Nall” را می‌نویسد.

طرز ایجاد Relationship

  1. ارتباط یک به چند
    ۲٫ ارتباط یک به یک
    ۳٫ ارتباط چند به چند

    – برای مورد ۱و ۲ حداقل ۲ جدول نیاز است
    – نکات ایجاد ارتباط در ارتباط یک به چند

    ۲- در جدول اول

    ۲-۱- انتخاب فیلدی به صورت منحصر بفرد با شرایط زیر
    ۲-۱-۱-
    Primary Key
    ۲-۱-۲-
    Index:Yes-No Duplicates
    ۲-۱-۳- انتخاب فیلدی هم نام و هم نوع در جدول متناظر

    ۳- در جدول دوم

    ۳-۱- انتخاب فیلدی هم نام و هم نوع هماهنگ با فیلد جدول اول
    ۳-۱-۱-
    Index:Yes-Duplicates Ok
    ۳-۱-۲-
    Primary Key لازم نیست

نکات ایجاد ارتباط در ارتباط یک به یک

۴- در جدول اول

۴-۱- انتخاب فیلدی به صورت منحصر بفرد با شرایط زیر
۴-۱-۱-
Primary Key
۴-۱-۲-
Index-Yes-No Duplicates:
۴-۱-۳- انتخاب فیلدی هم نام و هم نوع در جدول متناظر

۵- در جدول دوم

۵-۱- انتخاب فیلدی هم نام و هم نوع هماهنگ با

فیلد جدول اول

۵-۱-۱- Index-Yes- No Duplicates:
۵-۱-۲-
Primary Key

نکات ایجاد ارتباط در ارتباط چند به چند

در این نوع ۳ جدول مورد نیاز می‌باشد.

۶- در جدول اول

۶-۱- انتخاب فیلدی به صورت منحصر بفرد با شرایط زیر
۶-۱-۱-
Primary Key
۶-۱-۲-
Index-Yes-No Duplicates:
۶-۱-۳- انتخاب فیلدی هم نام و هم نوع در جدول واسط

۷- در جدول واسط

۷-۱- انتخاب فیلدی هم نام و هم نوع هماهنگ با فیلد جدول اول
۷-۱-۱-
Index-Yes- No Duplicates:
۷-۱-۲-
Primary Key

۸- در جدول دوم

۸-۱- انتخاب فیلدی به صورت منحصر بفرد با شرایط زیر
۸-۱-۱-
Primary Key
۸-۱-۲-
Index-Yes-No Duplicates:
۸-۱-۳- انتخاب فیلدی هم نام و هم نوع در جدول واسط

ارتباط یک به چند ، ارتباطی است که در آن محتوای یک فیلد از جدولی در فیلد مشابه از جدول دیگری بیش از یک بار تکرار شده باشد.

در ارتباط یک به یک درست همان تعداد رکورد که در جدول اول است در جدول دوم نیز وجود دارد.

تلفیق دو مورد بالا در مورد رابطه چند به چند صادق است.

بعد از تعیین خصوصیات به وسیله RelationShip از منو Tools با عمل Drag & Drop می‌توان ارتباط برقرار نمود.

 

کاربرد Total در Select Query

از منوView این گزینه را انتخاب می‌نماییم.یا از ابزار آن
این گزینه شامل موارد زیر می‌باشد:
۱٫
Sum محاسبه جمع مقادیر
۲٫
Avg محاسبه میانگین مقادیر
۳٫
Min تعیین کمترین مقدار
۴٫
Max تعیین بیشترین مقدار
۵٫
Count محاسبه تعداد مقادیر
۶٫
StDev محاسبه انحراف معیار
۷٫
Var محاسبه واریانس
۸٫
First تعیین اولین مقدار
۹٫
Last تعیین آخرین مقدار
۱۰٫
Expression امکان استفاده از عبارت ساز برای ساختن فیلد محاسباتی

مثال:محاسبه نمره نهایی

در گزینه ،(Field-total:(nomreh) *(zarib nomreh
فعال بودن فیلدهای شرکت کرده در این فیلد محاسباتی همچنین فعال بودن
Expression از Totals .
از علائم ریاضی و همچنین از + ،&(الصاق)در عبارت سازی می‌توان استفاده نمود.
CCUR( ) تابعی است که مقدار عددی را با واحد پول نمایش می‌دهد.

آشنایی با Action Query

شامل:

Make-Table Query :

Update Query :

Update to: 2.5(گزینه جایگزینی)
Criteria: 2 (گزینه ای که باید تغییر کندو به روز شود)

Append Query :

همانند make- Table Query می‌باشد با این تفاوت که نام جدولی که می‌خواهیم داده‌ها به ان الصاق شود را از لیست انتخاب می‌کنیم.

Delete Query :

Delete: Where
Criteria: 1 (همه یکهای موجود در جدول انتخابی را حذف می‌نمایید)

تذکر: تمام action ها باید بعد از ایجاد ابتدا Run شود و ذخیره سپس نتیجه آن را روی جدول متناظر مشاهده نمود
Run از منو Query یا از ابزار آن !

آشنایی باطراحی فرمForm

Form ——> New:

۱٫ Design View
۲٫
Form Wizard
۳٫
AutoForm:Columner
۴٫
AutoForm:Tabuler
۵٫
AutoForm :Datasheet
۶٫
Chart Wizard
۷٫
Pivot Tabale Wizard

۱٫ ایجاد فرم از طریق طراحی
۲٫ ایجاد فرم از گزینه‌ های از پیش تعریف شده
۳٫ ایجاد سریع فرم با قرار گیری فیلدها ستونی زیر هم
۴٫ ایجاد سریع فرم با قرار گیری فیلدها ستونی در مجاورت هم
۵٫ ایجاد سریع فرم با نمای صفحه داده
۶٫ ایجاد چارت از ویزارد
۷٫ ایجاد نمودار از جدول به طریق ویزارد

تذکر :

ایجاد فرم از شماره ۲ تا ۷ با انتخاب نام جدول یا پرس و جو مورد نظر حاصل می‌شود.

فرم چیست؟

 

فرم کار جمع آوری اطلاعات را آسان می‌کند.
فرم را می‌توان طوری طراحی کرد که هنگام ورود اطلاعات، هر بخش از فرم در جدول خاصی قرار داده شود.یعنی یک فرم می‌تواند برای چند جدول اطلاعات فراهم کند بدون آن که پر کننده فرم لازم باشد این نکته را بداندو برای آن تدارک خاصی ببیند.

طرز کار Form Wizard :

نام جدول یا پرس و جوی مورد نظر را انتخاب کنید.
انتخاب نام فیلدهای مورد نظر از
Available Field و اضافه کردن آنها با استفاده از دکمه ‌های راهنما به قسمت Selected Field .
Next
نحوه قرار گیری فیلدها را تعیین می‌کنیم.
۱٫
Columner
۲٫
Tabuler
۳٫
Datasheet
۴٫
Justified

Next
– تعیین پس زمینه برای فرم .
Next
– نحوه اجرا فرم و سپس
Finish .

طرز کار AutoForm :

AutoForm ها قابلیت ایجاد فرم از جدول و پرس‌و جو را به طور خودکار و سریع امکان پذیر می‌سازد ،کافیست از قسمت New گزینه فرم یکی از AutoForm ها را انتخاب کرده و سپس در قسمت تعیین نام جدول یا پرس‌و جو گزینه مورد نظر را انتخاب کنیم سپس با Ok کردن فرم ایجاد می‌گردد.

گزارش چیست؟

تفاوت فرم و گزارش:

۱٫ فرم همواره نمایشی است اما گزارش چون به شکل چاپ شده عرضه می‌شود ثابت و متداوم است.
۲٫ فرم را باید در صفحه نمایش دید و این کار برای بسیاری از کسانی که به اطلاعات نیاز دارند ناممکن است.
۳٫ فرم را نمی‌توان مبنا قرار داد و بر اساس یک فیلد مشاهده نمود ، در گزارش بر مبنای یک فیلد می‌توان گزارش تهیه نمود.
-گزارش را به صورت تصویری نیز می‌توان ارائه داد.

آشنایی با طراحی Report :

Report ———> New:
۱٫
Design View
۲٫
Report Wizard
۳٫
AutoForm:Columnar
۴٫
AutoForm:Tabular
۵٫
Chart Wizard
۶٫
Label Wizard
نحوه ایجاد گزارش همانند فرم می‌باشد، در حالت
AutoForm ها می‌توان گزارش به صورت ستونی زیر هم و یا ستونی در مجاورت هم داشته باشیم

طرز کار Report Wizard

  1. ابتدا تعیین جدول یا پرس‌و جو
    ۲٫
    Next
    ۳٫ انتخاب فیلدهای شرکت کننده در گزارش
    ۴٫ انتخاب فیلد سر گروه در صورت نیاز(
    Grouping Levels)
    ۵٫
    Next
    ۶٫ امکان مرتب کردن تا ۴ فیلد به دو صورت صعودی یا نزولی
    ۷٫
    Next
    ۸٫ امکان آرایش گزارش از لحاظ مرتب شدن و خط‌کشی و همچنین نحوه قرار گرفتن گزارش به صورت افق یا عمودی
    ۹٫
    Next
    ۱۰٫ در این مرحله چند شیوه رایج ایجاد گزارش از لحاظ رنگ و قلم حروف را عرضه می‌کند هر گزینه نام یکی از این شیوه‌هاست. با انتخاب یکی از این گزینه‌ها نتیجه در سمت چپ قابل مشاهده می‌‌باشد ، در این مرحله با انتخاب نحوه تشگیل گزارش و
    Finish گزارش تهیه می‌شود.

 

"  ۱۰ اسفند ۱۳۹۳  ,  ۱۱:۲۸  , سرویس :  آموزش  , برچسب‌ها : , , , "


دیدگاه ها :



مجوز و گواهینامه
آی پی - سی سی تی وی
برای دانلود کاتالوگ ما کلیک کنید
تماس با ما
آدرس:
تهران - نواب جنوب - بعد میدان نه دی - خروجی شهید چراقی - اولین دسترسی محلی-کوچه روشنایی ده پلاک14 طبقه4 واحد3
تلفکس:
02155668058
ایمیل:
info@ip-cctv.ir